Amazon cover image
Image from Amazon.com

Spindeln i klistret : den kliniska praktikens betydelse för utveckling av yrkeskompetens som sjuksköterska : en etnografisk-fenomenografisk studie / Åsa Lindberg-Sand.

By: Material type: TextTextLanguage: Swedish Summary language: English Publisher: Lund, 1996Manufacturer: Göteborg : Kompendiet Description: [10], 339, [4] s. 25 cmISBN:
  • 9162819399
Subject(s): DDC classification:
  • 610.73072 23
Dissertation note: Diss. Lund : Univ. Summary: Syftet med studien var att undersöka den yrkesinriktade studiepraktikens betydelse för utveckling av sjuksköterskekompetens. Kompetens har i arbetet givits en relationell innebörd och avsikten har varit att beskriva utvecklingen av yrkeskompetens med hänsyn såväl till det individuella lärandets inriktning som till yrkeskulturella förhållanden och organisatoriska villkor för studier coh arbetet som sjuksköterska.Summary: The aim of the study was to investigate the role of clinical experience in the acquisition of professional competence during education and training in nursing. Competence is given a relational interpretation. A particular qualitative pedagogical research approach - ethnographic phenomenography - was developed for studying the relationship between cultural factors in the form of traditions and conventions and how a student's individual conception of and approach to nursing evolves.
Holdings
Item type Current library Collection Call number Status Date due Barcode Item holds
Book Högskolan Väst Våning 3 Våning 3 610.7307 Lindberg-Sand Available 6122350045358
Total holds: 0

Diss. Lund : Univ.

Syftet med studien var att undersöka den yrkesinriktade studiepraktikens betydelse för utveckling av sjuksköterskekompetens. Kompetens har i arbetet givits en relationell innebörd och avsikten har varit att beskriva utvecklingen av yrkeskompetens med hänsyn såväl till det individuella lärandets inriktning som till yrkeskulturella förhållanden och organisatoriska villkor för studier coh arbetet som sjuksköterska.

The aim of the study was to investigate the role of clinical experience in the acquisition of professional competence during education and training in nursing. Competence is given a relational interpretation. A particular qualitative pedagogical research approach - ethnographic phenomenography - was developed for studying the relationship between cultural factors in the form of traditions and conventions and how a student's individual conception of and approach to nursing evolves.

Sammanfattning på engelska med titeln: Research focus : the development of professional nursing competence

Powered by Koha