The Toyota way : 14 ledningsprinciper för Lean i världsklass / Jeffrey K. Liker ; översättning: Björn Nilsson.
Material type: TextLanguage: Swedish Original language: English Publisher: Stockholm : Liber, [2022]Manufacturer: 2022Edition: Andra upplaganDescription: 450 sidor illustrationer 25 cmContent type:- text
- unmediated
- volume
- 9789147145621
- The Toyota way Svenska
- 658.406 23/swe
- Qbaab
- Qbia
- Qz Toyota Motor Corporation
Item type | Current library | Collection | Call number | Status | Date due | Barcode | Item holds | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Course book reference | Högskolan Väst Övre plan (3rd floor) | 658.406 Liker | Läses i biblioteket - Library use only | 6004300074164 | ||||
Course book | Högskolan Väst Övre plan (3rd floor) | Våning 3 | 658.406 Liker | Available | 6004300073209 |
Toyotas framgångsrika sätt att arbeta efter Lean startade en revolution i företag och organisationer runt om i världen under andra halvan av 1900-talet. I dag tillämpas Lean inom produktion, administration, konstruktion och marknadsföring. Den andra ombearbetade upplagan av klassikern The Toyota Way bygger vidare på de 14 ledningsprinciper som låg till grund för den stora succén med den första upplagan.Principerna struktureras efter delarna filosofi, process, medarbetare och problemlösning.Den andra upplagan innehåller bland annat:- uppdaterad inblick i Toyotas strategi i en snabbfotad värld som karakteriseras av smart teknik- nya exempel från tillverknings- och tjänsteföretag som utvecklats genom att arbeta med Lean- nytt synsätt på ledarskapsmodeller- en beskrivning av planeringsprocessen hoshin kanri, som Toyota använder för att anpassa målen på samtliga nivåer och koppla dem till affärsstrategin.The Toyota Way - 14 ledningsprinciper för Lean i världsklass vänder sig till intresserade av organisationsutveckling och kvalitetsarbete. Den ger de nödvändiga insikterna för att lära av Toyotas anmärkningsvärda framgångar och för att den egna organisationen ska kunna arbeta med ständig förbättring och ständigt lärande.