Amazon cover image
Image from Amazon.com

Bedömning i matematik pågår! : återkoppling för elevers engagemang och lärande / Lisa Björklund Boistrup.

By: Material type: TextTextLanguage: Swedish Publisher: Stockholm : Liber, [2022]Manufacturer: 2022Edition: Andra upplaganDescription: 254 sidor illustrationer 21 cmContent type:
  • text
Media type:
  • unmediated
Carrier type:
  • volume
ISBN:
  • 9789147145386
Subject(s): DDC classification:
  • 372.7044 23/swe
Other classification:
  • Eabta
  • Eaaa
Summary: Ett ovärderligt stöd för lärare som vill förstå hur deras återkoppling fungerar och hur den påverkar eleverna."Den här boken har ett brett perspektiv på bedömning som något ständigt närvarande i all undervisning, och nära förknippat med alla olika variationer av återkoppling mellan lärare och elev. Min erfarenhet är att lärares återkoppling kan antingen dra in eleverna i matematikens värld, eller det motsatta. Då jag haft möjlighet att se på bedömning ur ett brett perspektiv har jag kunnat lyfta fram många olika situationer från klassrumsarbetet. I boken får läsaren ta del av några av dem."
Holdings
Item type Current library Collection Call number Status Date due Barcode Item holds
Course book Högskolan Väst Entréplan (2nd floor) Våning 2 372.7044 Björklund Boistrup Available 6004300073168
Course book reference Högskolan Väst Entréplan (2nd floor) 372.7044 Björklund Boistrup Läses i biblioteket - Library use only 6004300073169
Course book Högskolan Väst Entréplan (2nd floor) Våning 2 372.7044 Björklund Boistrup Available 6004300073626
Total holds: 0

På omslaget: "Anpassad till Lgr22"

Ett ovärderligt stöd för lärare som vill förstå hur deras återkoppling fungerar och hur den påverkar eleverna."Den här boken har ett brett perspektiv på bedömning som något ständigt närvarande i all undervisning, och nära förknippat med alla olika variationer av återkoppling mellan lärare och elev. Min erfarenhet är att lärares återkoppling kan antingen dra in eleverna i matematikens värld, eller det motsatta. Då jag haft möjlighet att se på bedömning ur ett brett perspektiv har jag kunnat lyfta fram många olika situationer från klassrumsarbetet. I boken får läsaren ta del av några av dem."

Powered by Koha