Språkstöd i förskolan genom aktionsforskning : en introduktion till ELSA-modellen / Karin Rönnerman och Ann Nordberg.
Materialtyp: TextSpråk: Svenska Utgivningsuppgift: Stockholm : Lärarförlaget, [2022]Tillverkare: 2022Beskrivning: 128 sidor illustrationer 21 cmInnehållstyp:- text
- unmediated
- volume
- 9789188149695
- 401.93071 23/swe
Exemplartyp | Aktuellt bibliotek | Avdelning | Hyllsignatur | Status | Förfallodatum | Streckkod | Exemplarreservationer | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bok | Högskolan Väst Entréplan (2nd floor) | Våning 2 | 401.93071 Rönneman | Utlånad | 2024-04-29 | 6004300073501 |
Antal reservationer: 0
Hur kan arbetslaget utveckla sin språkmedvetenhet? Och hur kan pedagoger i förskolan aktivt stödja barns språkutveckling? Boken beskriver hur två forskare har tagit fram en ny modell i samarbete med två förskolor. Med ELSA-modellen (Eget Lärande genom Språkstödjande Aktioner) har arbetslagen utvecklat ett språkstödjande arbetssätt genom aktionsforskning, på vetenskaplig grund mitt i vardagen.