Omslagsbild från Amazon
Bild från Amazon.com

Språkstöd i förskolan genom aktionsforskning : en introduktion till ELSA-modellen / Karin Rönnerman och Ann Nordberg.

Av: Medverkande(n): Materialtyp: TextTextSpråk: Svenska Utgivningsuppgift: Stockholm : Lärarförlaget, [2022]Tillverkare: 2022Beskrivning: 128 sidor illustrationer 21 cmInnehållstyp:
  • text
Medietyp:
  • unmediated
Bärartyp:
  • volume
ISBN:
  • 9789188149695
Ämnen: DDK-klassifikation:
  • 401.93071 23/swe
Sammanfattning: Hur kan arbetslaget utveckla sin språkmedvetenhet? Och hur kan pedagoger i förskolan aktivt stödja barns språkutveckling? Boken beskriver hur två forskare har tagit fram en ny modell i samarbete med två förskolor. Med ELSA-modellen (Eget Lärande genom Språkstödjande Aktioner) har arbetslagen utvecklat ett språkstödjande arbetssätt genom aktionsforskning, på vetenskaplig grund mitt i vardagen.
Bestånd
Exemplartyp Aktuellt bibliotek Avdelning Hyllsignatur Status Förfallodatum Streckkod Exemplarreservationer
Bok Högskolan Väst Entréplan (2nd floor) Våning 2 401.93071 Rönneman Utlånad 2024-04-29 6004300073501
Antal reservationer: 0

Hur kan arbetslaget utveckla sin språkmedvetenhet? Och hur kan pedagoger i förskolan aktivt stödja barns språkutveckling? Boken beskriver hur två forskare har tagit fram en ny modell i samarbete med två förskolor. Med ELSA-modellen (Eget Lärande genom Språkstödjande Aktioner) har arbetslagen utvecklat ett språkstödjande arbetssätt genom aktionsforskning, på vetenskaplig grund mitt i vardagen.

Teknik från Koha