Omslagsbild från Amazon
Bild från Amazon.com

Inkludering och skolframgång för nyanlända elever / Nihad Bunar (red.).

Medverkande(n): Materialtyp: TextTextSpråk: Svenska Utgivningsuppgift: [Stockholm] : Natur & Kultur, [2021]Tillverkare: 2021Utgåva: Första utgåvanBeskrivning: 283 sidor illustrationer 24 cmInnehållstyp:
  • text
Medietyp:
  • unmediated
Bärartyp:
  • volume
ISBN:
  • 9789127828711
Ämnen: DDK-klassifikation:
  • 370.11709485 23/swe
Sammanfattning: I Inkludering och skolframgång för nyanlända elever granskar åtta forskare vad likvärdighet konkret innebär för nyanländas utbildning, hur den implementeras i och utanför skolan samt vilka hinder som står i vägen för att dessa elever ska bli socialt och pedagogiskt inkluderade, tillägna sig majoritetsspråket och uppnå kunskapsmålen.
Bestånd
Exemplartyp Aktuellt bibliotek Avdelning Hyllsignatur Status Förfallodatum Streckkod Exemplarreservationer
Bok Högskolan Väst Entréplan (2nd floor) Våning 2 370.117 Inkludering Tillgänglig 6004300073540
Antal reservationer: 0

I Inkludering och skolframgång för nyanlända elever granskar åtta forskare vad likvärdighet konkret innebär för nyanländas utbildning, hur den implementeras i och utanför skolan samt vilka hinder som står i vägen för att dessa elever ska bli socialt och pedagogiskt inkluderade, tillägna sig majoritetsspråket och uppnå kunskapsmålen.

Teknik från Koha