Inkludering och skolframgång för nyanlända elever / Nihad Bunar (red.).
Materialtyp: TextSpråk: Svenska Utgivningsuppgift: [Stockholm] : Natur & Kultur, [2021]Tillverkare: 2021Utgåva: Första utgåvanBeskrivning: 283 sidor illustrationer 24 cmInnehållstyp:- text
- unmediated
- volume
- 9789127828711
- 370.11709485 23/swe
Exemplartyp | Aktuellt bibliotek | Avdelning | Hyllsignatur | Status | Förfallodatum | Streckkod | Exemplarreservationer | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bok | Högskolan Väst Entréplan (2nd floor) | Våning 2 | 370.117 Inkludering | Tillgänglig | 6004300073540 |
Antal reservationer: 0
I Inkludering och skolframgång för nyanlända elever granskar åtta forskare vad likvärdighet konkret innebär för nyanländas utbildning, hur den implementeras i och utanför skolan samt vilka hinder som står i vägen för att dessa elever ska bli socialt och pedagogiskt inkluderade, tillägna sig majoritetsspråket och uppnå kunskapsmålen.