Amazon cover image
Image from Amazon.com

Stark 50+ : hormoner, sömn, kost, träning / Monika Björn.

By: Material type: TextTextLanguage: Swedish Publisher: Stockholm : Norstedts, [2021]Manufacturer: 2021Description: 154 sidor 24 cmContent type:
  • text
Media type:
  • unmediated
Carrier type:
  • volume
ISBN:
  • 9789113114019
Other title:
  • Stark femtio plus
Subject(s): DDC classification:
  • 613.04244 23/swe
Other classification:
  • Vgaa
  • Vnaaa
Summary: 50-årsåldern kan vara en utmaning för dig som kvinna, särskilt när det gäller hälsa, stress och välmående. I den här boken får du konkret hjälp med vad du kan göra själv för att öka ditt eget välbefinnande under åren från 50 och uppåt. Hur du kan hålla dig smärtfri, stark, vital och frisk - så länge som det bara går! Boken fördjupar sig i relevanta ämnen och frågeställningar för kvinnor mitt i livet, till exempel vad som händer i kroppen efter menopaus, om träning och vardagsrörelse och vilka vanliga träningsmisstag kvinnor i klimakteriet gör. Om hormonbehandling eller inte, liksom vad du kan göra för att sova bättre när du blir äldre. Om viktuppgång, känslor och mat och varför hård träning och bantning är den sämsta viktminskningsmetoden för kvinnor i klimakteriet. Författaren är också en ivrig utövare av kalla bad, en både energihöjande och avstressande naturupplevelse. Den tar också upp när livet blir svårt och sjukdom, familj och relationer ställer helt nya krav på oss.
Holdings
Item type Current library Call number Status Date due Barcode Item holds
Book Högskolan Väst Övre plan (3rd floor) 613.04 Björn Checked out 2024-03-11 6004300074100
Total holds: 0

50-årsåldern kan vara en utmaning för dig som kvinna, särskilt när det gäller hälsa, stress och välmående. I den här boken får du konkret hjälp med vad du kan göra själv för att öka ditt eget välbefinnande under åren från 50 och uppåt. Hur du kan hålla dig smärtfri, stark, vital och frisk - så länge som det bara går! Boken fördjupar sig i relevanta ämnen och frågeställningar för kvinnor mitt i livet, till exempel vad som händer i kroppen efter menopaus, om träning och vardagsrörelse och vilka vanliga träningsmisstag kvinnor i klimakteriet gör. Om hormonbehandling eller inte, liksom vad du kan göra för att sova bättre när du blir äldre. Om viktuppgång, känslor och mat och varför hård träning och bantning är den sämsta viktminskningsmetoden för kvinnor i klimakteriet. Författaren är också en ivrig utövare av kalla bad, en både energihöjande och avstressande naturupplevelse. Den tar också upp när livet blir svårt och sjukdom, familj och relationer ställer helt nya krav på oss.

Powered by Koha