Perspektiv på systematiskt kvalitetsarbete i förskolan / Gunnar Åsén (red.).
Material type:
- text
- unmediated
- volume
- 9789147144303
- 372.21 23/swe
- Em-c.01
- Eab.01
Item type | Current library | Call number | Status | Date due | Barcode | Item holds | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Course book | Högskolan Väst Våning 2 | 372.21 Perspektiv | Available | 6004300074301 | |||
Course book reference | Högskolan Väst Våning 2 | 372.21 Perspektiv | Läses i biblioteket - Library use only | 6004300074302 |
I den här boken presenteras en rad nya perspektiv på det systematiska kvalitetsarbetet i förskolan. Boken behandlar följande områden:- Vad systematiskt kvalitetsarbete innebär i förskolan- En historisk tillbakablick på hur utvärdering och bedömning av kvalitet vuxit fram och förändrats över tid- Systematiskt kvalitetsarbete med barnet i centrum – från arbetslag till huvudman- Att öppna upp för prövande av begreppet flerstämmig kvalitet i förskolan- Pedagogisk dokumentation som en del i ett systematiskt kvalitetsarbete- Det lärande samtalets betydelse i systematiskt kvalitetsarbete- Pedagogiska relationer – kvalitetens brännpunkt- Föräldrasamarbete och föräldradeltagande – två teman i det systematiska kvalitetsarbetet
Indexeringslänk