Amazon cover image
Image from Amazon.com

Perspektiv på systematiskt kvalitetsarbete i förskolan / Gunnar Åsén (red.).

Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Swedish Publisher: Stockholm : Liber, [2022]Manufacturer: 2022Edition: Första upplaganDescription: 199 sidor illustrationer 21 cmContent type:
  • text
Media type:
  • unmediated
Carrier type:
  • volume
ISBN:
  • 9789147144303
Subject(s): DDC classification:
  • 372.21 23/swe
Other classification:
  • Em-c.01
  • Eab.01
Summary: I den här boken presenteras en rad nya perspektiv på det systematiska kvalitetsarbetet i förskolan. Boken behandlar följande områden:- Vad systematiskt kvalitetsarbete innebär i förskolan- En historisk tillbakablick på hur utvärdering och bedömning av kvalitet vuxit fram och förändrats över tid- Systematiskt kvalitetsarbete med barnet i centrum – från arbetslag till huvudman- Att öppna upp för prövande av begreppet flerstämmig kvalitet i förskolan- Pedagogisk dokumentation som en del i ett systematiskt kvalitetsarbete- Det lärande samtalets betydelse i systematiskt kvalitetsarbete- Pedagogiska relationer – kvalitetens brännpunkt- Föräldrasamarbete och föräldradeltagande – två teman i det systematiska kvalitetsarbetet
Holdings
Item type Current library Call number Status Date due Barcode Item holds
Course book Högskolan Väst Våning 2 372.21 Perspektiv Available 6004300074301
Course book reference Högskolan Väst Våning 2 372.21 Perspektiv Läses i biblioteket - Library use only 6004300074302
Total holds: 0

I den här boken presenteras en rad nya perspektiv på det systematiska kvalitetsarbetet i förskolan. Boken behandlar följande områden:- Vad systematiskt kvalitetsarbete innebär i förskolan- En historisk tillbakablick på hur utvärdering och bedömning av kvalitet vuxit fram och förändrats över tid- Systematiskt kvalitetsarbete med barnet i centrum – från arbetslag till huvudman- Att öppna upp för prövande av begreppet flerstämmig kvalitet i förskolan- Pedagogisk dokumentation som en del i ett systematiskt kvalitetsarbete- Det lärande samtalets betydelse i systematiskt kvalitetsarbete- Pedagogiska relationer – kvalitetens brännpunkt- Föräldrasamarbete och föräldradeltagande – två teman i det systematiska kvalitetsarbetet

Indexeringslänk

Powered by Koha