Amazon cover image
Image from Amazon.com

Vad säger forskningen om svensk förskola? / Gunnar Åsén (red.).

Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Swedish Publisher: Stockholm : Liber, [2020]Manufacturer: 2020Edition: Första upplaganDescription: 203 sidor illustrationer 24 cmContent type:
  • text
Media type:
  • unmediated
Carrier type:
  • volume
ISBN:
  • 9789147133482
Subject(s): DDC classification:
  • 372.210720485 23/swe
Other classification:
  • Em-c.01
  • Ea:b
Summary: Boken ger en samlad bild av forskningen kring centrala frågor inom svensk förskola idag. Boken behandlar en rad kunskapsområden:- Svensk förskola i ett internationellt perspektiv- Vad som kännetecknar undervisning i förskolan- Lekens respektive omsorgens betydelse- Likvärdighet inom förskolan- Förskollärarprofessionen och dess förutsättningar- Verksamhetsutveckling genom kollegialt lärande- Digitaliserat lärande- Förskolebarns lärande om hållbar utveckling
Holdings
Item type Current library Call number Status Date due Barcode Item holds
Book Högskolan Väst Entréplan (2nd floor) 372.21 Vad Available 6004300074354
Total holds: 0

Boken ger en samlad bild av forskningen kring centrala frågor inom svensk förskola idag. Boken behandlar en rad kunskapsområden:- Svensk förskola i ett internationellt perspektiv- Vad som kännetecknar undervisning i förskolan- Lekens respektive omsorgens betydelse- Likvärdighet inom förskolan- Förskollärarprofessionen och dess förutsättningar- Verksamhetsutveckling genom kollegialt lärande- Digitaliserat lärande- Förskolebarns lärande om hållbar utveckling

Powered by Koha